czwartek, 22 września 2016

"Dziewczyna z pociągu" Paula Hawkins - recenzja










Tytuł: "Dziewczyna z pociągu"
Autor: Paula Hawkins
Liczba stron: 326
Ocena: 6/10






Zawsze lubiłam oglądać thrillery aż w końcu zebrałam się w sobie i przeczytałam książkę, która jest takim wielkim hitem. Niestety według mnie ta książka jest zła.



"Bo kłamie. Cały czas kłamie."


Rachel jeździ codziennie tym samym pociągiem do Londynu. Codziennie zatrzymuje się przed  czerwonym semaforem i może spojrzeć na życie dwójki ludzi, którzy wyglądają na idealne małżeństwo i mający idealne życie.


"Miałem ją za kogoś innego. Nie mam pojęcia kim była."


Co nie podoba mi się w tej książce? Na pewno fakt, że czytając ją czułam nienawiść do każdej wspomnianej postaci w thrillerze. Wydaje mi się to naprawdę dziwne, bo czasami miałam ochotę porwać tą książkę na strzępy. Przyznaje, że cała akcja dziejąca się w thrillerze jest nawet dobra, jednak to chyba nie mój typ książek.


"Już prawie świta, za oknem jest szaro, szyby siecze deszcz."


Sprawa z mordercą była tak pogmatwana aż sama sądziłam, że główna bohaterka jest czarnym charakterem. Za to muszę przybić autorce piątkę. Jednak jestem zła za to, że główna bohaterka nie miała nikogo, kto byłby jej oparciem. To zdecydowanie denerwowało.


"Brakuje mi świadomości, że jestem kochanką. Lubiłam to. Ba! Uwielbiałam! Nigdy nie miałam wyrzutów sumienia."


Okładka jest genialna. Idealnie oddaje to, co dzieje się w książce. Jednak denerwuje mnie to zdanie: "Nie znasz jej, ale ona zna ciebie." To nie do końca prawda, zważając na to, co się dzieje w książce.

5 komentarzy:

  1. Czyli nie jestem jedyną osobą, która nie zachwyciła się tą książką :D Główna bohaterka w ogóle nie wzbudziła mojej sympatii

    OdpowiedzUsuń
  2. Czy tylko mi się ta książka podobała? Napisałem chyba jedyną recenzję w Polsce, gdzie chwalę pochodzącą z Afryki autorkę. Zdumiewające.
    Recenzja naprawdę w porządku, mimo, że najbardziej popularna w blogosferze.
    Pozdrawiam!
    ksiazkadoplecaka.pl

    OdpowiedzUsuń
  3. Chciałam wypożyczyć, a nie ma w bibliotece! Skandal :D Będę zawzięcie czekać! :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Słyszałem coś o tej książce. Kiedyś się zabiorę, sprawdzę, czy to dla mnie ;) Pozdrawiaaaam ;3
    www.czytamczytaszczyta.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  5. Na pewno planuję pójść na film. Na moim blogu (recenzje-by-my.blogspot.com) jest recenzja, która pozytywna nie jest.
    Do tego analizując wszystkie postacie domyśliłam się kto jest zabójcą po 60 stronach. Nie podobało mi się, że w "Dziewczynie z pociągu" nie było pozytywnego bohatera. Żadnego. Za to książka naprawdę wciąga.
    Dobra recenzja!

    Pozdrawiam,
    Alicja

    OdpowiedzUsuń