niedziela, 11 września 2016

"Plaga samobójców" Suzanne Young - recenzja










Tytuł: "Plaga samobójców"
Autor: Suzanne Young
Liczba stron: 454
Ocena: 10/10






Jak to jest żyć ze świadomością, że można za niedługo się zabić lub trafić do ośrodka, w którym tracisz wspomnienia? Przekonaj się sam czytając "Plagę samobójców".


"Opanował do perfekcji sztukę ukrywania bólu i maskowania wszelkich uczuć."


Sloane zdaje sobie sprawę w jakim przerażającym świecie przyszło jej żyć. Jej rówieśnicy popełniają samobójstwa jedno za drugim albo trafiają do przerażających ośrodków, których są pozbawiani wspomnień. Czy uczucie, którym darzy swojego chłopaka uratują ją i jego?


"Nikt z zebranych nie umiał przyłapać mnie na blefowaniu."


Książka zachwyciła mnie tym, co się w niej dzieje. Cały czas czułam ten przejmujący strach, który  czuła główna bohaterka. Świat, który stworzyła Suzanne Young jest miejscem, które nazwałabym sto razy gorszym niż samo piekło. Nie chciałabym codziennie czuć lęku, że ktoś z rodziny mógłby mnie wydać w brudne łapy agentów.


"Usiadłam na krześle przy oknie i zapatrzyłam się w niebo."


Mówi się, że miłość potrafi przezwyciężyć wszystko. Po przeczytaniu tej książki jestem w stanie stwierdzić, że jednak nie zawsze to uczucie może nas uratować od czegoś, co jest nieuniknione. Autorka świetnie wprowadza czytelnika w wydarzenia, które zostały zawarte w opowiadaniu. Wszystko jest napisane chronologicznie i nic nie miesza się, jak to czasami się zdarza w niektórych książkach.


"Moje odbicie milczało jednak i wpatrywało się we mnie ciekawie."


Okładka według mnie nie pasuje do wydarzeń opisanych w książce. Ta twarz kobiety lub dziewczyny bardziej by pasowała do okładki magazynu plotkarskiego. To jest oczywiście tylko moje zdanie. Tak więc gorąco zachęcam do przeczytania "Plagi samobójców"!


4 komentarze:

  1. Także uwielbiam tę książkę. Porwała mnie fabuła i przeczytałam "Plagę" błyskawicznie.

    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  2. Ale wysoka ocena! Nie miałam jej w planach, ale chyba to zmienię :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Czytałam już kilkakrotnie ''Plagę samobójców'' jednak żadna nie zachęciła mnie do jej przeczytania. Wysoko ją oceniłaś. Niestety nie lezy ona w moich gustach czytelniczych. Równiez uważam, że milosc nie zawsze jest w stanie przezwyciężyć przeciwnosci losu. Tak to juz jest, chociaz w romansach zawsze wszystko przyzwycięża, dlatego romanse to bzdury haha :D
    Pozdrawiam i zapraszam do mnie:D
    (recenzentka-ksiazek.blogspot.com)

    OdpowiedzUsuń
  4. Swego czasu byłam zainteresowana tą książką, jednak jej tematyka odbiega od tego czego oczekiwałam. Opinie na jej temat też są bardzo podzielone, więc odpuściłam.

    OdpowiedzUsuń