wtorek, 26 kwietnia 2016

"Szklany miecz" Victoria Aveyard - recenzja


Tytuł : "Szklany miecz"
Autor : Victoria Aveyard
Liczba stron : 559
Ocena : 10/10

Druga część z serii "Czerwona królowa". Autorka mile mnie zaskoczyła tak samo jak przy pierwszej części. Takiego zakończenia się nie spodziewałam. Myślę, ze każdy z was powinien sięgnąć po tą książkę i zobaczyć, że wojnę może wywołać osoba, która na taką nie wygląda. 


"Uciekają nie tylko rodziny Nowych."



W tej części Mare Barrow pokazuję swoją mroczniejszą stronę. Staje się potworem i dobrze o tym wie, ale nic nie robi. Ale jak to? Staje się potworem i nic z tym nie robi? Właśnie tak. Sądzi, że pomaga innym i nie zważa na swoją zmianę.


"A ja idę za nim."


Świat przedstawiony przez autorkę w pierwszej części się zmienia. W tej książce jest pokazany z tej gorszej strony tak samo jak główna bohaterka. Mare jest zapatrzona w sprawę i nie widzi tego jak krzywdzi innych. Można by pomyśleć, że jest egoistką, ale czy to prawda?


"Okazuję się to jednak za mało."


A teraz dochodzimy do postaci, która stara się "nawrócić" główną bohaterkę. Chodzi o księcia Cala. Jak każda zakochana osoba jest oślepiony przez miłość i z początku pomaga swojej ukochanej w sprawi i zgadza się z nią w prawie każdej sprawie. Dopiero na koniec opowieści młody książę sprzeciwia się swojej ukochanej, ale co z tego skoro na koniec godzą się ze sobą? Ta kłótnia według mnie nie miała sensu. 


2 komentarze:

  1. O rany! Teraz to mam już całkowity mętlik w głowie. Zaintrygował mnie "Szklany miecz", ale dalej nie jestem przekonana do "Czerwonej Królowej", która nie wywołała dużego zachwytu u wielu osób. Twoim zdaniem która część jest lepsza? Bardzo proszę o odpowiedź. A recenzja świetna! Krótko, zwięźle i na temat :D Zapraszam do mnie: http://bookmania46.blox.pl/html

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Według mnie lepsza jest "Czerwona królowa" ;)
      Lubię przemoc w książkach, ale w drugiej części jak dla mnie jest jej za dużo :)
      Dziękuje za zaproszenie na pewno zajrzę :D

      Usuń