piątek, 2 września 2016

"Piękne istoty" Kami Garcia, Margaret Stohl - recenzja









Tytuł: "Piękne istoty"
Autor: Kami Garcia, Margaret Stohl
Liczba stron: 533
Ocena: 10/10







Mroczne fantasy połączone z romansem. Według mnie nie może być nic lepszego. Ta książka na pewno znalazła swoje miejsce w moim małym i zimnym serduszku.


"Była klątwa. Była dziewczyna. A na końcu był grób."

Książka opowiada o zwykłym miasteczku, w którym nic nie działo się od ponad stu lat. Może jednak ono nie jest takie zwyczajne? Mieszka w nim chłopak, który od kilku miesięcy ma te same sny o tej samej dziewczynie. Co się stanie, gdy się okaże, że dziewczyna ze snu zapisała się do jego szkoły?


"Żywe. Potężne. Jak prawda, która kryje się w murach."

Znacie to uczucie, gdy książka z początku jest nudna i jesteście pewni, że zaraz ją odłożycie na półkę i już więcej jej nie weźmiecie do rąk? No cóż, ja tak się czułam. Początek był tak nudny, że aż miałam ochotę rzucić książką o ścianę i krzyknąć: "Przynajmniej coś się dzieje!". W końcu jednak tego nie zrobiłam, a to dlatego, że zaczęło się robić ciekawie i pożerałam tą książkę strona po stronie.


"Była północ. Niebo płonęło. Płomienie sięgały chmur, pchając naprzód masywne kłęby dymu, pożerając wszystko, co znalazło się na ich drodze."


To jak się czułam po przeczytaniu tej książki, nie odda żadne słowo. Cała opowieść jest zbyt piękna, żeby ubrać w słowa moje uczucia. Jeszcze nigdy nie spotkałam się z opowiadaniem, gdzie jest ogromna ilość strachu, smutku, żalu i miłości. Muszę złożyć głęboki pokłon dwóm autorkom, które stworzyły taki piękny, a zarazem niebezpieczny świat dla niektórych.


"Siedemnaście księżyców, siedemnaście lat
Ciemność lub Światło ogarnia świat
Złoto dla tak i zieleń dla nie
Siedemnasty rok już zaczął się."


Jestem pewna, że na długo zostanę uwięziona w tym świecie z "Pięknych istot". Książka jest jedną z najlepszych jakie czytałam i nie wiem czy przestanę ją chwalić, a co do okładki... Na serio na niej są drzewa? Na mojej ich prawie nie widać, ale i tak okładka idealnie oddaje nastrój książki. Po prostu mroczna. Jeżeli nie przeczytałeś/aś tej książki to leć do biblioteki lub księgarni i zgarnij to cudo na swoją półkę, bo warto! Gorąco polecam!

12 komentarzy:

  1. Książka zapowiada się bardzo fajnie... taka odskocznia i ciekawa tematyka .... już ją wpisuję do książek które muszę przeczytać .... świetna recenzja :)
    www.zaczytanasowka.bloog.pl

    OdpowiedzUsuń
  2. Widziałam tylko film stworzony na podstawie tej książki, ale po przeczytaniu Twojej recenzji wiem, że MUSZĘ ją przeczytać!
    Uwielbiam tego rodzaju powieści, więc myślę, że przypadnie mi do gustu tak bardzo jak Tobie :)

    Mój blog - KLIK

    OdpowiedzUsuń
  3. Znowu zaczęłam pochłaniać książki więc skorzystam z twojej recenzji. zdobede tą książkę, tak mnie zachecilas do przeczytania jej, że już się nie mogę doczekać

    OdpowiedzUsuń
  4. Jestem ciekawa czy kiedykolwiek uda mi się przeczytać te książkę.. z racji tego, że robiłam do niej podchody już 2 razy. Za pierwszym razem doszłam do 20 strony i rzuciłam w kąt, za drugim gdzieś do 50 i znowu rzuciłam w kąt, bo po prostu nie cierpiałam tej historii. Bardzo żałuje ze kiedys kupowalam te wszystkie ''mrocze love story'' mam teraz tego tak duzo a w ogole tego nie czytam i tylko się kurzy.
    Pozdrawiam cieplutko;*
    (recenzentka-ksiazek.blogspot.com)

    OdpowiedzUsuń
  5. czytałam ale mi się nie spodobało, zgadzam się z koleżanką powyżej ; mam już dość tej "mrocznej love story".
    :)


    litte-jay999.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  6. Myślę, że zakochałabym się w tej książce. Uwielbiam takie mroczne historie. Już dawno chciałam się za to zabrać, bo tytuł strasznie przyciąga do powieści, ale nie było mi po drodze z tą książką. Mam nadzieję, że uda mi się ją wyłowić w bibliotece, na pewno będę szukać:)
    Pozdrawiam! http://bookwormss-world.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  7. Zaciekawiła mnie! Lubię takie klimaty :)

    OdpowiedzUsuń
  8. bardzo fajna zapowiedź książki :)
    zapraszam do mnie -> http://szanellaa.blogspot.com/2016/09/pamietniki-z-wakacji.html

    OdpowiedzUsuń
  9. Przeczytałam pierwszy tom i bardzo mi się podobał. Niestety książki nie są już dostępne w większości księgarni. Skąd wzięłaś swoją? Moja była zakupiona, kiedy wydawano film, więc na szczęście udało mi się zdobyć swój egzemplarz.

    Pozdrawiam,
    Alicja

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Koleżanka mi pożyczyła z biblioteczki swojej mamy :)

      Usuń
  10. Film podobał mi się bardzo i mam gdzieś opinie innych, że im się nie podobało. Muszę dorwać tę książkę.
    Buziaki :*
    Fantastic books

    OdpowiedzUsuń
  11. Ja nasłuchałam się dużo złego o tej książce, więc nie byłam pewna do przeczytania jej. No ale może akurat mi się spodoba. Na pewno twoja recenzja pomogła mi w podjęciu decyzji. :)

    Pozdrawiam z:
    www.bookprisoner.blogspot.com :)

    OdpowiedzUsuń